Kilpkonna liigutamine¶
Liikumine edasi või tagasi
distance = 5 # pixels
turtle.forward(distance)
turtle.fd(distance) # shorter version, same command
turtle.backward(distance)
turtle.bk(distance)
turtle.back(distance)
Liikumine kindlasse punkti. Kõik kolm viisi on identsed, seega võimalik on ka näiteks setposition(x, y), goto(position) jne.
x, y = 100, 50 # coordinates
turtle.goto(x, y)
turtle.setpos(x, y)
position = (20, 20)
turtle.setposition(position)
Ühe koordinaadi muutmine
turtle.setx(24) # move along x-axis only
turtle.sety(10) # move along y-axis only
Pööramine n kraadi võrra. Näiteks kui alguses on kilpkonna suund 90 kraadi ehk üles, siis right(90) järel on suund 0 kraadi ehk paremale.
angle = 10 # degrees
turtle.right(angle)
turtle.rt(angle)
turtle.left(angle)
turtle.lt(angle)
Suuna seadmine. Suund määratakse kraadidena olenemata sellest, mis oli suund enne.
turtle.setheading(180)
turtle.seth(180)